The Romantics (2010)

 2011.07.14. 14:13

 

Kép innen

 

Mielőtt megnézek egy filmet, egy dolgot biztosan nem teszek: nem olvasom el se a hivatalos kritikákat, sem a nézői értékeléseket, sem a bevételi mutatókat. Ez sokszor bizonyult már nagyon jó ötletnek és hát persze volt már olyan, hogy jobb lett volna, ha kivételesen mégis megteszem.

Hatalmas Glee-rajongó vagyok és ha én rajongok valamiért (de az is elég, ha csak tetszik), akkor a színészeknek, rendezők, producereknek a szakmai múltját, jelenét és jövőjét szívesen átnézem, gyakran bukkantam már így gyöngyszemekre. A The Romantics-ra úgy bukkantam rá, hogy Dianna Agron (Glee - Sztárok leszünk! - Quinn, a pompomplányok vezetője, New Directions tag; Burlesque - Natalie) imdb lapját nézegettem. Miután további ismerős - és kedvelt nevek is febukkantak, pl. Josh Duhamel (Nyerj egy randit Tad Hamiltonnal! - Tad Hamilton; Transformers filmsorozat - Lennox; Minden kút Rómába vezet - Nick), Anna Paquin (True Blood - Sookie; A csaj nem jár egyedül - Mckenzie; Jane Eyre - Young Jane Eyre; Zongoralecke - Flora), Katie Holmes (Dawson és a haverok - Joey; A fülke - Pamela; Batman filmsorozat - Rachel), Elijah Wood (A gyűrűk ura filmsorozat - Frodo; Egy makulátlan elme örök ragyogása - Patrick), Malin Akerman (27 idegen igen - Tess; Nász-ajánlat - Gertrude) a szereplők között, egyértelű volt, hogy meg kell néznem.

Nos, ez nem volt az év döntése. A színészek alulmúlták önmagukat - vagy csak én vártam túl sokat?, a történetnek sem eleje, sem vége nem volt. Ha ez önmagában nem is lett volna elég, egyetlen olyan szereplőt sem tudok említeni, akit különösebben kedveltem volna (ami nem feltétlen baj, csak nagyon kevés olyan filmet tudok megemlíteni, ami megállna a lábán kedvelhető szereplők nélkül, ez meg nagyon messze állt tőle).

Elméletileg Katie Holmes (Laura) volt a főszereplő, akitől nem vártam semmi egetrengetőt. A Dawson és a haverok óta egyetlen filmet sem láttam tőle, ahol túl tudott volna lépni Joey-n, a kedves ártatlan szomszédlányon, de úgy voltam vele, hogyha ilyesmi a szerep, akkor azt viszont jól fogja hozni. Hogy a karakternek milyennek kellett volna lennie, azt megsaccolni sem tudom, nagyjából Joey-t láttuk a Dawson-ból, enyhén megkeseredve, kissé gonoszan. De gonosz ártatlan szomszédlány nekem erősen képzavar, már-már kicsit skizo.

Anna Paquin (Lila) pedig nem tudott más lenni, mint Sookie, pontosan ugyanúgy osztotta az ő valós vagy vélt igazságát, ami megintcsak nem lenne probléma, mert a "kiabálvamondomazthogyszerintemmiafrankó" jól megy Paquin-nak, csak egyáltalán nem találtam olyan pillanatot a filmben, amikor nem Sookie-t láttam volna, így nem értem Sookie miért akar hozzámenni valami Tom-hoz amikor Bill Compton-ba szerelmes.

Josh Duhamel (Tom) játékára semmi rosszat nem tudok mondani, ha csak az nem számít rossznak, hogy különösebben semmi jót se. A kötelezőt éppen hozta, de semmi bizsergető nem volt benne.

Az hogy Elijah Wood (Chip) mit csinált a filmben annyira talányos a számomra, mint hogy Dianna Agron (Minnow) dolga mi volt. Előbbi dolga az volt, hogy néha bunkó legyen és időnként bepróbálkozzon Lauránál, de igazából ennek semmi következménye vagy végkifejlete nem volt, ergo semmi hatása nem volt az egészre. Dianna Agron jelenléte is rejtély számomra, mert azon kívül, hogy le-föl szaladgált és az esküvő előtt elszakította az esküvői ruhát - amit gyorsan megvartak, tehát megint következmény nélküli volt - meg egyszer három mondatot beszélgetett Lila-val (akinek egyéb a testvérét játszotta) nem csinált semmit.

Malin Akermen (Tripler) pedig szimplán hozta a szexi szőkét.

A történet egyébként majdnem ígéretes: Laura hosszú ideig volt együtt Tommal, a szakításuk után azonban összejött a lány legjobb barátnőjével és egykori főiskolai szobatársával Lila-val. Laura és Tom sokáig találkozgattak még ezután is, azonban a lányak mégis úgy kell megtudnia Lila és Tom eljegyzését, hogy a lány felhívja, hogy legyen a koszorúslánya. Lila szerelmes Tom-ba, Laura szerelmes Tom-ba, Tom talán szerelmes Lila-ba, talán szerelmes Laurába, vagy az is lehet, hogy baromi kényelmes neki mindekettejükkel lenni egyszerre. Laura megpróbálja meghiúsítani az esküvőt, Lila meg akarja tartani annak ellenére, hogy tudja, hogy Tom Laura iránt még mindig érez valamit, Tom meg az esküvő előtt még gyorsan lefekszik Laurával. Tehát egyik főszereplőnél sem találhatóak olyan értékek, mint büszkeség, erkölcsi tartás, becsület, ilyesmi, ennek ellenére a történet, a film elvárná tőlünk, hogy szeressük a karaktereket. A többiek akik ott vannak, azok elméletileg az esküvőre vannak ott, barátok vagy mi, de mikor a vőlegény eltűnik, ketten összegabalyodnak a padláson ahelyett, hogy a "barátjukat" keresnék, másik kettő meg meztelenül futkorászik szintén ahelyett, hogy a "barátjukat" keresnék.
Az esküvő végül talán elmarad, mivel külső helyszínen tartják és elered az eső. És vége is a filmnek.

Hogy a film tényleg annyira nem volt jó, amennyire érzem, vagy csak az elvárásaimhoz képest volt ennyire gyenge, azt nem tudom. (A fair-play kedvéért meg kell jegyeznem, hogy angolul néztem, bőven elég angoltudásom van ahhoz hogy megértsem felirat nélkül, de azért az élvezeti értékből ez valamicskét elvesz). Nagyon tudom ajánlani a megtekintést annak, aki el tudja magyarázni nekem, hogy mi kellett volna, hogy tetszen nekem ezen a filmen.

IMDB: 5,2/10
http://www.imdb.com/title/tt1403988/

Rotten tometoes: 15%/22%
http://www.rottentomatoes.com/m/the-romantics/

port.hu: nincs bejegyzés

EZT NÉZTEM-blog: 3,4/10
(Katie Holmes: 3/10, Anna Paquin: 4/10; Josh Duhamel: 5/10; Történet: 3/10; Benyomás: 2/10)

 

Tetszett? Oszd meg ismerőseiddel! Nem értesz egyet vagy hozzáfűznél valamit? Esetleg van ötleted mit nézzen az EZT NÉZTEM? Kommentelj! Nekem minden visszajelzés aranyat ér.
Kövesd az EZT NÉZTEM-blog-ot Facebook-on is, így nem maradhatsz le a legfrissebb bejegyzésekről!

Címkék: comedy imdb katie holmes drama 2010 anna paquin josh duhamel elijah wood romance 3 4 malin akerman romantikus vígjáték dianna agron rotten tomatoes romantics

A bejegyzés trackback címe:

https://eztneztem.blog.hu/api/trackback/id/tr293066754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reniss 2012.02.11. 14:17:59

Most végeztem épp a filmmel. Kérdőjel maradt ugyan bennem is, de azt hiszem talán az érti meg igazán, aki átérzi azt az undorító helyzetet, amikor az "igazán szeretett" ember az elvárások/normák miatt, és mert fél még saját magától és az érzelmeitől is, azt a lányt válassza akivel biztosan egyszerű lesz a helyzet. Sok olyan ember van, aki inkább él szánalmasan, később megkeseredetten, azért mert kényelmes életet akar. A film igazán akkor élvezhető, ha valamelyik szerepet betölti a néző. Én sajnos pont Laura esete vagyok ... így "tényleg sajnos" tudtam élvezni a filmet. Kár, hogy csak ezért élveztem. Bár a szereplők többségét én is szeretem, tény, hogy többet ki lehetett volna hozni az alap sztoriból. Viszont így azt a hatást érte el, hogy megint magam alá zuhantam.
Tetszett az értékelésed, sok mindennel egyetértettem :)
süti beállítások módosítása