Kép innen

 

David Yates Harry Potter feldogozásait nem szabad szeretni, ez már-már amolyan közmegállapodás. Ennek a legfőbb oka egyértelműen az, hogy a korábbi részekben majdnem lottósorsolás szerűen döntötte el, hogy mégis melyik fejezet kerüljön a filmbe és melyik ne. A másik hasonlóan idegesítő dolog, hogy annyira be akarta mutatni a képi világgal a Harry Potter-t és a Roxfort-ot övező baljós árnyakat meg sötét varázslatokat, hogy a következménye a sok-sok nagyon sötét képnek az lett, hogy a filmet nézve azon kezdtem el gondolkodni, hogy ha még két árnyalattal sötétebb lenne, akkor annyira nem látnám a történéseket, hogy annyi erővel a mosógép ablakát is nézhetném. Ezek a dolgok a Harry Potter és a Halál Ereklyéi Part 1-re elképesztően sokat javultak, olyan volt, mintha a stáb egyszerre csak elkezdett volna nézői kritikákat olvasni. A Harry Potter és a Halál Ereklyéi Part 2 pedig odáig eljutott, hogy nekem - alig merem kimondani, tudom, hogy össztűz alá kerülök emiatt - a kedvenc részem a 8 közül.

Daniel Radcliffe-nek (Harry Potter) lehet hogy helye van a filmes világban, de nem igazán hiszem, hogy színészként. Az első részekben a tipikus gyerekszínészt hozta, azonban valahol a Tűz Serlege körül kezdete el begyakorolni ezt a "nagyonelszántvagyokpedigvalószínűlegahalálválrám" arcot, amit mostanra ugyan sikerült tökélyre fejlesztenie, de ezen kívül igazából mást sem láttam tőle. Ez nagyon nagy probléma lenne a film szempontjából, de történetesen ez az a rész volt, ahol - ha nem is mindig - de nagyon sokszor pont erre volt szükség. Ez Harry Potterként még elég volt az evickéléshez, azonban ha most bedobnák egy romantikus vígjátékba, vagy mondjuk egy Bill Gates életrajzi filmbe, szerintem azonnal elvérezne rajta a produkció. Az, hogy a huszas évei elején nem igazán telik tőle több nem lenne nagyon nagy probléma, de az elmúlt 7 film alatt sokkal, de sokkal többet kellett volna fejlődnie.

Emma Watson (Hermione Granger) szép arcú, helyes lány, nem sok rosszat tudok a játékáról mondani, azon kíül, hogy különösképpen nem ragadt meg. A jelenlegi játékával nem hiszem, hogy képes lenne nagy volumenű produkciókba bekerülni, bár abban szinte biztos vagyok hogy már csak húzónévként be fogják tenni néhány elkövetkező hollywood-i aktuálszenzációba. Amit viszont ki kell nála emelnem, hogy sokkal gyorsabban fejlődött Daniel-nél és bár szerintem sosem lesz belőle egy Meryl Streep kaliberű színésznő, szerintem elég jó lesz ahhoz, hogy néhány kellemes filmet kapjunk tőle. Én szorítok neki a további fejlődéshez és ahhoz, hogy érezze, mely forgatókönyvekre, mely szerepekre kell igent mondani.

Rupert Grint (Ron Weasley) volt a három egykori gyerekszereplő közül a legjobb, megfelelő (ön)képzéssel szerintem igencsak jó színész válhat belőle. De neki is sokmindenre van még szüksége, sokat kell fejlődnie. Nem egy Alan Rickman-féle őstehetség, azonban én követni fogom egy jóideig tőle a továbbiakat, ebben biztos vagyok.

Aki viszont eszméletlen meglepetés volt nekem, az Matthew Lewis (Neville Longbottom). Hogy ő most bontakozott ki, annak szerintem nem volt egyéb oka, minthogy a történet korábbi részeiben nem igen volt más tennivalója, mint párszor átesni a saját lábán, meg erőt venni magán és bátornak próbálni lenni. Most viszont nagyon jól csinált mindent amit csinált. Rendszeres visszajáró leszek az IMDB-adatlapjára és nézni fogom mi is a következő tőle.

Tom Felton-tól (Draco Malfoy) a legutóbbi részek után meglehetősen sokat vártam, azonban gyakorlatilag nem kaptam semmit, mivel alig volt vásznon, nagyjából semmit nem tudtam levonni tanulságként.

A felnőtt szereplőkről szintén nem tudok túl sokat mondani. Alan Rickman (Perselus Piton) hozta a tőle elvárt 120%-ot, Helena Bonham Carter-ből (Bellatrix Lestrange) egyszerűen semennyi nem elég, Ralph Fiennes (Voldemort) meg hát Ralph Fiennes. Nincs mit mondani. Csak azt sajnálom, hogy nem készült, vagy nem merült fel az ötlete annak, hogy egyfajta spin-off készüljön velük.

A történet a David Yates-hagyományoktól eltérően meglehetősen követte a könyvet és bár maradtak ki részek, amelyeket beletettem volna (*SPOILER* a döntés súlyossága, hogy a kobolddal vagy pálcakészítővel beszél Harry a rész elején, Fred halálának mutatása, a legnagyobb hiba pedig szerintem Dumbledore és Grindewald kapcsolatának a bemutatásának gyakorlatilag teljes mértékben történő ignorálása volt stb. *SPOILER VÉGE*), de nem igazán tudok őszintén reklamálni ebből a szempontból. Volt néhány belenyúlás is a sztoriba, amelyek 50%-a jó döntés volt, 40%-a rossz, 10%-ról meg nem tudom eldönteni. A belenyúlások végülis nem voltak nagyok. A történetet tekintve két óriási félelmem volt: az egyik, hogy mégis hogy akarják megmagyarázni azokat a dolgokat, amelyek a történés megértésének szempontjából elengedhetetlenek voltak, azonban a korábbi részekbe nem kerültek bele. Minden egyes esetben sikerült a forgatókönyv-íróknak és rendezőnek gyorsan és ügyesen kivágniuk magukat. A másik félelmem a trailer miatt volt: rettegtem attól, hogy a játékidőből tizen-huszon percek fognak eltelni azzal, hogy mindezidáig ismeretlen halálfalók mindezidáig ismeretlen roxfortiakkal fognak átokszóró-versenyt rendezni. Ez a félelmem is megalapozatlan volt, ilyen csak egy-egy képkocka erejéig volt látható. Amit még fontos megemlíteni, az a látvány: szép volt nagyon a grafika, az animációk, szerintem a látványvilág úgy, ahogy volt, rendben volt. Egy dolgot azonban nem értek és nem értek egyet vele: a Roxfort védői közül kikerülő hősi halottak olyan halottak voltak, amilyennek mi egy halottat képzelünk, holttest meg minden. Ezzel ellentétben a halálfalók és Voldermort is gyakorlatilag instant hamvasztást kapott. Miért ez a különbségtétel? Értem én, hogy látványos, csak a reláitástól és a logikától áll messze (már amennyire ilyen dolgokról egy fantasy-ban beszélni lehet).

IMDB: 8,7/10
http://www.imdb.com/title/tt1201607/

Rotten tomatoes: 97%/92%
http://www.rottentomatoes.com/m/harry_potter_and_the_deathly_hallows_part_2/

port.hu: 9,1/10
http://www.port.hu/harry_potter_es_a_halal_ereklyei_ii._resz_harry_potter_and_the_deathly_hallows:_part_ii/pls/fi/films.film_page?i_where=2&i_film_id=112282&i_city_id=3372&i_county_id=1

EZT NÉZTEM-blog: 7,8
(Daniel Radcliffe: 5/10; Emma Watson: 7/10; Rupert Grint: 8/10; Történet: 8/10; Benyomás: 9/10; +0,2 a felnőtt szereplőkért; +0,1 Matthew Lewis-ért; 0,1 a látványvilágért) 

Akinek pedig nem elég még a Harry Potter-ből, annak teljes szívből ajánlom a Starkids Productions A Very Potter Musical címú paródia-musical-jét, amely szereplőit rövid idő alatt hihetetlenül híressé tette (a címszerepet játszó Darren Criss nem rég vált állandó szereplővé a Glee - Sztárok leszünk című sorozatban, Katy Perry koncertjein már-már állandó vendégszereplő, Last Friday című klipjében is feltűnt). A Starkids facebook követői már több mint 143 ezeren vannak, a szám pedig növekszik. A musical nevetséges költségvetésből van nagyon jól összerakva, lenyűgöző poénokkal. Szóval még egy kis Harry Potter, szerelmes-táncoló Voldemort-tal, beképzelt Dumbledore-ral, zabáló Ronnal, földön fetrengő Malfoy-jal:

 

Tetszett? Oszd meg ismerőseiddel! Nem értesz egyet vagy hozzáfűznél valamit? Esetleg van ötleted mit nézzen az EZT NÉZTEM? Kommentelj! Nekem minden visszajelzés aranyat ér.
Kövesd az EZT NÉZTEM-blog-ot Facebook-on is, így nem maradhatsz le a legfrissebb bejegyzésekről!

Címkék: premier fantasy harry potter emma watson hermione granger daniel radcliffe 2011 drama action rupert grint ron weasley ralph fiennes alan rickman adventure 7 8 darren criss halál ereklyéi part 2 helena boham carter starkid very potter musical

A bejegyzés trackback címe:

https://eztneztem.blog.hu/api/trackback/id/tr663068204

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Olvashatok-e Harry Pottert a tíz éves kisfiamnak? 2011.07.16. 12:21:22

Tisztelt Bujdosó Karolina! Az ön véleménye szerint tíz éves kisfiamnak olvashatok-e Harry Pottert? Egyáltalán javasolja-e. Mondtak rá hideget, meleget. Üdvözlettel Sz. Anita Kedves Anita! Az írónő véleményével többé-kevésbé egyet értek, aki azt aj...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása