The Runaways (2010)

 2011.07.14. 09:50

Kép innen

 

Le kell szögeznem, hogy félve mentem neki ennek a filmnek. Kristen Stewart filmjei közül nem sokat láttam idáig, az Alkonyat sorozat filmjein túl, mindössze csak a Pánikszobát (Panic Room - 2002) és a Kalandpark-ot (Adventureland - 2009). Kristen 2002-ben, a Pánikszoba megjelenésekor 12 éves volt, a gyerekszínészek alakítását pedig sosem tartottam mérvadónak, nem gondolom, hogy bármiféle következtetés levonható a továbbiakra vonatkozóan. Az Adventureland-ben való alakítása nagyon messze állt attól, hogy elég legyen ahhoz, hogy a továbbiakban követni akarjam a pályáját, hogy a neve elég legyen ahhoz, hogy egy filmet miatta nézzek meg. Az Alkonyat sorozattal kapcsolatban kicsit felemásak az érzéseim. Amit az első rész után komolyan nem értettem, miért pont ezt a lányt kérték fel Bella szerepére. Bár nem kedvelem Robert Pattinson-t, de a Lorca és Dali-val (Little Ashes - 2008) meggyőzött arról, hogy kifejezetten tehetséges. Kristen tehetsége mellette valahol barátok között is a középszerű alsó sávjában volt. Mire a Napfogyatkozáshoz (Eclipse - 2010) értünk azonban a dolog úgy tűnik megfordult. Ehhez kellett az is, hogy az Alkonyat (Twilght - 2008) óta eltelt 3 évben Stewart rendkívül sokat fejlődjön, azonban Pattinson-nak több köze volt ehhez: egyszerűen elvesztette a tiszteletet. A Lorca és Dali-val kapcsolatban azt éreztem, hogy a film forgatása előtt neki minden Dali-ról szólt, minden fellelhető irodalmat elolvasott, minden elérhető kiállítást megnézett és mire a forgatásra került a sor, nem csak úgy élt mint Salvador Dali, de úgy is lélegzett. Ezt a mentalitást én az Alkonyat-ban is éreztem, azonban mire a Napfogyatkozásra került a sor, kisujj-gyakorlatnak vette a dolgot. Valóban, az Alkonyat-sorozat elsősorban egy tinikoruk elején járó lányoknak készülő filmsorozat, akik akkor is vakon rajongani fognak Pattinson-ért, ha a forgatókönyvet sem olvassa el és súgógéprő olvassa az egészet monoton hangon, azonban úgy gondolom, hogy egyrészt tudomásul kellene venni, hogy nem csak a célközönség nézi a filmet és ami még fontosabb: a tinikoruk elején járó, vakon rajongó lányok is pontosan ugyanazt a tiszteletet érdemlik meg a színész részéről, mint a legélesebb szemű művészközönség, vagy a legnagyob kritikusok. Sőt, a vakon rajongó tinilányoknak talán még nagyobb, tekintettel arra, hogy ők lesznek azok, akik többször elmennek a moziba megnézni ugyanazt a filmet, minden egyes alkalommal megvéve a mozijegyet, kérik születésnapjukra a jogdíjas táskákat és mappákat és dvd-ket, azaz belőlük van a bevétel. Mielőtt azonban ez a bejegyzés átfordulna Alkonyat-kritikába, szólnék pár szót a másik szereplőről, Dakota Fanningről.

Dakota Fanning-től idáig szégyenletesen ez a harmadik film amit láttam, az előző a Nagydumás kiscsajok (Uptown Girls - 2003) volt Britanny Murphy oldalán, valamint az Alkonyat-sorozat, amit én érthetetlen okoból egynek számítok. Fanning a Nagydumás kiscsajok idején 9 éves volt, tehát elméletileg itt sem szabadna messzemenő következtetéseket levonnom, de azért kedveltem benne. Az Alkonyat sorozatban a Voulturi egyik legnagyobb fegyverét, Jane-t játsza. Én a könyveket olvastam előbb és Fanning-nek pont úgy sikerült elkapnia Jane-t, ahogy én elképzeltem. Bár keveset láttam, de valahogy kedvelem, miatta döntöttem úgy, hogy megnézem a The Runaways-t.

És jó döntés volt! Kristen Stewart játéka tetszett, különösen azután, hogy megnéztem néhány, a Runaways-ről készült erdeti felvételt. Joan Jett mozgását gyakorlatilag egy az egyben sikerült elsajátítania. Én nem éltem a Runaways idején, de az együttes irodalma alapján Joan Jett személyiségét, hangsúlyozását nagyon hasonlóan képzelem el ahhoz, ahogy Stewart megjelenítette. Úgy gondolom, hogy egyre komolyabb filmekben találkozhatunk Kristen Stewart-tal, különösen, ha ezt a fejlődési ütemet fenntartja. Azt azért nem igazán hiszem, hogy igazi filmtörténeti klasszikusi szinthez elég, ami benne van, mindenesetre arról meggyőzött, hogy időnként megnézzem, milyen filmek jönnek ki tőle és ha találok valami közepesen érdekes filmet, akkor az ő neve billentse a mérleget a "MEGNÉZNI" oldalra.

Dakota Fanning pedig felülmúlta az amúgy sem kicsi várakozásaimat. Mindössze 17 évesen képes lett volna egyedül is elvinni a hátán a filmet (amire egyébként nem volt szükség). A játékával több, mint elégedett voltam, a hangja pedig nagyon tetszett. Nincs is mint mondani többet, határozottan követni fogom a további munkáit.

Az együttest istápoló Kim Fowley-t alakító Michael Shannon korábbi munkái nem igazán illenek bele a filmnézési profilomba, mindenesetre az adatlapjait átböngészve kellemetlenül ért a felismerés, hogy jó néhány filmet ígérgetek magamnak évek óta, és évek óta nem visz rá a lélek, hogy megnézzem őket. Mivel nem voltak korábbi benyomásaim róla, nem is nagyon tudom, hogy mit kellett volna várnom tőle. A későbbi munkáihoz mindenesetre van egy alapom, mégpedig elég jó alap, ha a későbbiekben találkozom a nevével, akkor mindenképpen a pozitív irányba fogja billenteni azt a bizonyos mérleget. Játéka hasonlított az én elképzeléseire Kim Fowley-hoz.

A történet meglehetősen adott volt: a The Runaways nevű, 1975-től 1979-ig működő, kizárólag lányokból álló rockbanda történetét mutatja be, főként 1977-ig, Cherie kiválásig. Ennek következtében nem csak a történet fő vonala, hanem a karakterek is meglehetősen kötöttek. Én úgy gondolom - bár volt jó néhány üres járat a filmben, főleg a második felében - meglehetősen jól sikerült elkapni az egészet.

A The Runaways zenéi mindenesetre felkerültek a beszerzési listámra.

A legtöbb kritika eléggé lehúzza a filmet, de én nem bántam meg, hogy megnéztem. Kötelezőtől messze áll, de aki nem kizárólag filmtörténeti klasszikusokat néz annak ajánlani tudom.

IMDB: 6,6/10
http://www.imdb.com/title/tt1017451/

Rotten Tomatoes: 68%/56%
http://www.rottentomatoes.com/m/the_runaways/

port.hu: 7,8/10
http://www.port.hu/a_rocker_csajok_the_runaways/pls/fi/films.film_page?i_film_id=111941&i_city_id=-1&i_county_id=-1&i_where=2&i_topic_id=2

EZT NÉZTEM-blog: 6,9/10
(Történet: 5/10; Kristen Stewart: 7/10; Dakota Fanning: 8/10; Michael Shannon: 6/10; Benyomás rám: 8/10 + 0,1 a zenéért)

Tetszett? Oszd meg ismerőseiddel! Nem értesz egyet vagy hozzáfűznél valamit? Esetleg van ötleted mit nézzen az EZT NÉZTEM? Kommentelj! Nekem minden visszajelzés aranyat ér.
Kövesd az EZT NÉZTEM-blog-ot Facebook-on is, így nem maradhatsz le a legfrissebb bejegyzésekről!

Címkék: music imdb napfogyatkozás életrajzi dráma drama 2010 eclipse port.hu twilight alkonyat dakota fanning robert pattinson kristen stewart michael shannon runaways 6 7 rotten tomatoes rockercsajok

A bejegyzés trackback címe:

https://eztneztem.blog.hu/api/trackback/id/tr773065241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása